27.01

VISION EQXX – електричний запас ходу та економічність абсолютно нового рівня

Компанія «АвтоКапітал», офіційний імпортер Mercedes-Benz в Україні (Корпорація УкрАВТО), представляє інноваційний електромобіль VISION EQXX – основу технологічної концепції автомобільного майбутнього Mercedes-Benz AG для серійного виробництва.

В епоху електричної мобільності ключовими факторами є запас ходу та економічність. Електромобілі з великим запасом ходу придатні для тривалих автомобільних подорожей. Це робить їх ще привабливішими. Висока ефективність акумуляторних батарей дозволяє використовувати їх компактніший, а значить і легший варіант, щоб досягати більшого меншими засобами. В цьому сенсі Mercedes-Benz демонструє новаторські досягнення, яскравим прикладом чого може бути електромобіль EQS – нинішній рекордсмен із запасу ходу. Відповідно до тесту авторитетного американського автомобільно-інформаційного сервісу Edmunds електромобіль EQS 450+ з агрегатом потужністю 245 кВт (витрата електроенергії у змішаному циклі згідно WLTP: 15,7-19,8 кВт⋅год/100 км; викиди CO2: 0 г/км) [1] на одному заряді своєї АКБ подолав 422 милі (679 км). Це на 77 миль (приблизно 124 км) більше, ніж у останнього протестованого ними електромобіля.

І тепер на прикладі електромобіля VISION EQXX Mercedes-Benz робить наступний крок. Результати власного цифрового моделювання говорять, що цей носій передових технологій в умовах реального дорожнього руху на одному заряді акумулятора зумів би проїхати більше 1000 км (дані, отримані на основі комп'ютерного моделювання реального дорожнього руху)2, встановлюючи таким чином планку за запасом ходу на нову висоту. Поряд із підвищенням економічності, не менш важливими цілями при розробці цього автомобіля були збереження ресурсів та максимально можлива екологічність. Тому інженери Mercedes-Benz вдалися тут до цілісного підходу. Почали вони з оптимізації усіх компонентів ультрасучасної електричної силової лінії разом із застосуванням полегшених конструкцій та екологічних матеріалів. До цього додалися й інші заходи щодо підвищення економічності – починаючи від використання шин із мінімальним опором коченню та відточеної аеродинаміки (Сх = 0,17), і до застосування найсучаснішого програмного забезпечення. В результаті автомобіль VISION EQXX долає технологічні обмеження, що були раніше, та задає нові стандарти енергоефективності.

«Mercedes-Benz VISION EQXX демонструє наше бачення майбутнього електромобілів. За якихось півтора роки ми розробили найекономічніший в історії Mercedes – із витратою енергії меншою за 10 кВт·год на 100 км. У VISION EQXX запас ходу перевищує 1000 км на одному заряді акумуляторної батареї, яка за розмірами підійшла б, швидше, для автомобіля компакт-класу. Він якраз підкреслює напрямок, у якому розвивається наше підприємство: ми створюватимемо найбажаніші у світі електромобілі» – Ола Калленіус, голова правління Daimler AG та Mercedes-Benz AG.

VISION EQXX – розроблений для автомобільної подорожі до електричної мобільності.

Автоподорожі вже як мінімум 70 років є невід'ємною частиною культури. Причому небезпідставно. У книгах, фільмах та музиці вони служать сценою для захоплюючих історій про людей та їхні автомобілі. В історіях, що розгортаються в автоподорожах, йдеться про свободу, індивідуальність і спосіб відкривати для себе світ, рухаючись на чотирьох колесах. Показати місце на карті пальцем – і в дорогу! Прагнення досліджувати, відкривати для себе світ з того боку горизонту і насолоджуватися ним – закладено у людській природі. А якщо це супроводжується неабиякою часткою новаторського духу, то тоді мрії стають дійсністю.

Та й сам шлях до електричної мобільності – це теж своєрідна автоподорож, яка розбурхує, кидає виклик і має ясну мету – створення інновацій. Mercedes-Benz VISION EQXX – це автомобіль, спеціально спроєктований для такої автоподорожі. Він дає відповіді на запити сучасного покоління клієнтів, для яких дуже важливими є обидва фактори – емоційність та інноваційність. Удосконалений за допомогою програмного забезпечення прототип, VISION EQXX є частиною перспективної технологічної програми, розробленої фахівцями Mercedes-Benz для того, щоб створити найекономічніший у світі електромобіль. При цьому бренд, що є винахідником автомобіля як такого, робить ставку на новітні цифрові технології, поєднуючи їх із духом новаторства, закладеним у «генах» цього бренду, з динамічністю стартапу та швидкостями «Формули-1». Результатом цього став чемпіон з економічності, здатний на одному заряді своєї акумуляторної батареї подолати понад 1000 км. Це відповідає витраті енергії менше 10 кВт·год на 100 км, тобто енергоефективності понад шість миль на кВт·год.

У Mercedes-Benz для VISION EQXX були також задані нові рекордні планки щодо аеродинаміки та зменшення маси, було реалізовано концепцію автомобіля на основі програмного забезпечення, що дає нове визначення автоподорожі в еру електричної мобільності. Замість того щоб просто збільшити акумуляторну батарею, міжнародна команда конструкторів і розробників з різних відділів зосередилася на досягненні максимальної економічності у тривалих подорожах – починаючи від економічності силової установки і щільності енергії АКБ, і закінчуючи аеродинамікою та полегшеними конструкціями. Одночасно VISION EQXX є прогресивною інтерпретацією головних для Mercedes-Benz принципів сучасної розкоші та чуттєвої чіткості.

«Технологічна програма, що стоїть за VISION EQXX, дає нове визначення та путівку в життя майбутнім моделям та автомобільним функціям Mercedes-Benz», – зазначив Маркус Шефер, член правління Daimler AG та Mercedes-Benz AG, головний директор з технологій, відповідальний за НДДКР та закупівлі. «Як гало-кар, VISION EQXX однозначно стверджує Mercedes-Benz в ролі бренду, що поєднує розкіш і технології як у світі автомобілів, так і за його межами. Причому спосіб, як ми розробили цю технологічну програму, настільки ж революційний, як сам автомобіль. Над VISION EQXX працювали разом найкращі фахівці з наших центрів з НДДКР та інженери з наших команд у «Формулі-1» та «Формулі-Е». Вони довели, що інновації з автоспорту – де силові установки вже високо електрифіковані – є безпосередньо важливими для розробки автомобілів для доріг загального користування. Ми ставимо під сумнів поточні процеси розробки, застосовуючи до них інноваційні підходи та неконвенційне мислення. Ось наш шлях до майбутнього», додав він.

На прикладі VISION EQXX автовиробник Mercedes-Benz освоює нові шляхи. Цей експериментальний автомобіль є сміливим і водночас абсолютно реалістичним кроком у майбутнє електромобільних технологій. Окрім своєї екстраординарної енергоефективності в режимі руху, цей носій передових технологій дає розумні відповіді на інші нагальні питання. Так, наприклад, за рахунок застосування екологічних матеріалів значно зменшується вуглецевий слід. Взаємодія користувача здійснюється через абсолютно новий односекційний дисплей, що простягається на всю ширину салону. Елементи графічного інтерфейсу сприяють органічній взаємодії між водієм та автомобілем. Зокрема, це досягається за рахунок штучного інтелекту, що імітує принцип роботи людського мозку. Процес розробки на основі програмного забезпечення революційним чином перетворює спосіб, у який електромобілі будуть розроблятися в майбутньому.

VISION EQXX є результатом комплексної програми, що окреслює план для майбутнього автомобільної галузі. Багато інноваційних розробок вже інтегруються у виробництво, включаючи наступне покоління ММА – Модульної архітектури для автомобілів Mercedes-Benz середнього класу та компакт-класу.

VISION EQXX: коротко про найголовніше
Автомобіль з місією – найекономічнійший у історії Mercedes-Benz.

Економічність – це означає досягати більшого меншими засобами. VISION EQXX сповнений рішень щодо підвищення економічності, реалізованих завдяки синергії передових технологій та ентузіазму колективної творчості. Як експериментальний автомобіль, допущений до експлуатації на дорогах загального користування, VISION EQXX витрачає менше енергії та ресурсів, пропонуючи при цьому більше у всіх відношеннях – чи то запас ходу, розкіш чи комфорт. Крім того, цифровий інструментарій та підхід на основі програмного забезпечення значно скоротили часові витрати на його розробку.

#EnergyWizard: заходи щодо підвищення економічності забезпечили екстраординарно низьку витрату енергії – менше 10 кВт·год (що означає більше шести миль на кВт·год).

#ElectricDrive: радикально нова, розроблена Mercedes-Benz концепція силової установки досягає рекордного ККД у 95 відсотків – від акумуляторної батареї до коліс.

#RangeBuster: більше 1000 км (понад 620 миль) [1] на одному заряді АКБ дорогами загального користування – це означає, що можна без побоювань вирушати у тривалі подорожі.

#EnergyDensity: ноу-хау з «Формули-1» допомогло експертам з акумуляторних технологій зменшити джерело енергії для EQXX до надзвичайно компактних розмірів. Акумуляторний блок автомобіля VISION EQXX запасає приблизно 100 кВт·год енергії, маючи на 50% менший об'єм і на 30% меншу масу, ніж акумуляторний блок автомобіля EQS, який до цього був найкращим у світі за цими параметрами.

#AeroChamp: екстраординарна робота над аеродинамікою та зовнішнім дизайном дозволила досягти рекордного коефіцієнта аеродинамічного опору у 0,17[2].

#SustainableMaterials: інноваційні утилізовані та рослинні матеріали запобігають скупченню відходів на звалищах та зменшують вуглецевий слід.

#UpliftMindset: команда інженерів Mercedes-Benz з великим ентузіазмом працювала у кооперації з фахівцями з гоночних автомобілів High Performance Powertrains (HPP) та Mercedes-Benz Grand Prix (MGP) над створенням високоекономічної та компактної електричної силової лінії та легкого корпусу для АКБ.

#BionicEngineering: надихаючись природними формами та співпрацюючи з інноваційними стартапами, інженери застосовували передовий цифровий інструментарій для зменшення маси автомобіля та відходів. Завдяки 3D-друку вдалося уникнути надмірної витрати матеріалів.

#SolarPower: ультратонкі панелі на даху живлять акумуляторну систему, забезпечуючи додатковий запас ходу до 25 км.

#RollingEfficiency: шини з надзвичайно низьким опором коченню та оптимізованою у плані аеродинаміки геометрією у поєднанні з легкими колісними дисками з магнієвого сплаву дають більший запас ходу.

#BrakingLightly: легкі гальмівні диски з алюмінієвого сплаву сприяють зменшенню маси автомобіля VISION EQXX.

#EfficiencyOnTheRoad: електрична ходова частина з легкою допоміжною рамою запозиченою у «Формули-1» дозволяє реалізувати економічність гоночного боліда в автомобілі для доріг загального користування.

#HumanMachineMerge: інтуїтивно зрозумілий інтерфейс користувача і досвід взаємодії з підтримкою економічного водіння в епоху електричної мобільності формують ідеальний спосіб взаємодії між людиною і автомобілем.

#SensualPurity: команда дизайнерів екстер'єру та інтер'єру створила гало-кар #EQ для повністю електричного майбутнього. VISION EQXX підкреслює мету Mercedes Benz створювати найбажаніші у світі автомобілі.

#FastTechProg: за якихось 18 місяців шлях, пройдений буквально від чистого листа до готовності вирушати в дорогу. VISION EQXX є частиною технологічної програми, здатної доводити інноваційні рішення до серійного виробництва швидше, ніж будь-коли.

#Transformation: VISION EQXX ілюструє собою трансформацію Mercedes-Benz на підприємство, що створює виключно електромобілі та засновує свій бізнес на програмному забезпеченні.

#SoftwareDriven: підхід на основі програмного забезпечення є ключем до успіху у досягненні цілей економічності та при швидкому процесі розробки, включаючи новаторську систему управління акумуляторною батареєю.

#GlobalResponsibleLeadership: створивши VISION EQXX, Mercedes-Benz прискорює процес свого перетворення на лідера в галузі автомобільної електрифікації (від англ. «Lead in Electric») та процес формування стандартів для екологічної мобільності.

 

[1] Зазначений запас ходу варто розглядати як попередні дані, що отримані на основі комп’ютерного моделювання реального дорожнього руху. Автомобіль VISION EQXX не проходив процедури погодження типу транспортного засобу/гомологації.

[2] Значення показника СX отримано у аеродинамічній трубі Daimler при швидкості повітряного потоку 140 км/год